KLM_Royal_Dutch_Airlines

Informatie over KLM

KLM vluchten
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij of KLM is de oudste luchtvaartmaatschappij die nog steeds onder haar originele naam werkt. Ze werd net na de eerste Wereldoorlog (in 1919) opgericht in Nederland. Sinds 2004 werkt KLM samen met de Franse luchtvaartmaatschappij Air France.

KLM bestemmingen
Met bijna 100 jaar ervaring heeft KLM een uitgebreid netwerk aan bestemmingen uitgewerkt. Vandaag de dag organiseert KLM vluchten naar 133 bestemmingen in 69 landen. Hiervoor gebruikt ze een vloot van 118 toestellen. Momenteel is het bedrijf bezig met een grondige vernieuwing van haar vloot. De komende jaren zal ze de nieuwste toestellen van Boeing en Airbus in gebruik nemen. In de toekomst kan je dus op de vluchten van KLM nog meer luxe en comfort verwachten.

Reisklassen
Net zoals de meeste andere vliegtuigmaatschappijen biedt KLM zowel een economy als business class aan op haar vluchten.
In de economy class kan je in alle comfort van je vlucht genieten. Onderweg wordt er een maaltijd geserveerd en krijgt je een exemplaar van de Holland Herald, het magazine van KLM. Op langere vluchten zorgt het persoonlijke entertainmentsysteem ervoor dat de tijd voorbij vliegt.

In de business class draait alles rond luxe en ontspanning. Extra bagagevrijstelling, toegang tot de lounges, meer beenruimte en luxe maaltijden zijn enkele van de voordelen waar je als business class passagier kan van genieten.
Nieuw op intercontinentale KLM vluchten is de world business class. Dit is een business class met nog meer aandacht voor details en persoonlijke service. Een 17-inch entertainment scherm, persoonlijke opbergruimte en stoelen die bijna volledig plat gaan, zorgen voor nog meer comfort.

KLM tickets inchecken
Wil je wachttijden vermijden tijdens het inchecken van je KLM vliegtickets? Check dan vooraf online in en druk zelf je boarding pass af. Bepaalde extra’s en upgrades kan je ook via de website boeken. Als je geen computer bij de hand hebt, kan je tevens gebruik maken van je mobiele telefoon. Via de mobiele website wordt je KLM vliegticket in een elektronische instapkaart omgezet.

Sociale media
Nog een voordeel van KLM is de sterke aanwezigheid op sociale media. Het bedrijf is actief op Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Instagram, Linkedin en Pinterest. Dankzij deze kanalen kan KLM haar klantenservice nog verbeteren. Vragen over je KLM tickets of vlucht? Contacteer het bedrijf via Twitter of Facebook en je hebt op enkele minuten je antwoord. KLM is trouwens een van de eerste luchtvaartmaatschappijen die een 24/7 klantendienst op sociale media heeft.

KLM-Royal Dutch Airlines