Aandeel pakketreizen via touroperator daalt met 25% in 2015

Hasselt, 17 juni 2018 – De eerste matchen van de Rode Duivels op het WK-voetbal in Rusland zijn in aantocht. Veel Belgen vliegen de Rode Duivels achterna om hen vol vuur te kunnen aanmoedigen. Het aantal boekingen voor vliegreizen naar de ‘Belgische’ WK-speelsteden is de afgelopen tijd enorm gestegen. Met als uitschieters Moskou (+14%), Kaliningrad (+600%) en Sotsji (maar liefst +1.033%) in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Zo blijkt uit de meest recente gegevens van online reisagent CheapTickets.be.

De verwachtingen zijn hooggespannen en de kansen dat de Rode Duivels dit toernooi ver zullen geraken, zijn aanzienlijk. “Het vertrouwen onder de Belgische supporters is groot, want ook voor Rostov zijn al 88% meer tickets geboekt. In deze stad spelen de Rode Duivels als ze groepswinnaar zijn geworden”, zegt Aniek Augustijn, commercieel manager van CheapTickets.be. “Wat we verder zien is dat ruim twee keer zoveel mannen als vrouwen onze spelers gaan aanmoedigen, waarvan bijna de helft (47%) tussen de 31 en 41 jaar oud is. Wie weet, neemt het aantal boekingen de komende weken nog toe. Dat hangt uiteraard ook af van de resultaten van de Rode Duivels.”

Het WK-voetbal start op donderdag 14 juni. De Rode Duivels zitten in groep G en spelen op maandag 18 juni hun eerste match tegen Panama. Op 23 juni is Tunesië de tegenstander. En op 28 juni nemen de Duivels het op tegen Engeland. Als België eerste wordt in de groep speelt het op 2 juli in Rostov. Bij een tweede plaats in de groep volgt er een wedstrijd op 3 juli in Moskou.