Don't Cry for Me, Argentina!

Daags na exit Rode Duivels stijgt de verkoop van vliegtickets met tien procent

Hasselt, 7 juli 2014 • ‘Huil niet voor mij, Argentinië’ lijkt het nationale gevoel na de exit van de Rode Duivels goed samen te vatten. We laten het niet aan ons hart komen... Uit de jongste cijfers van CheapTickets.be blijkt dat het aantal boekingen sinds zondag de hoogte inschiet. De Belgische supporters geloofden duidelijk in de winstkansen, en beslissen nu om alsnog een last-minutevakantie te boeken.

Afgelopen zaterdag staat nu al in het Belgische collectieve geheugen gegrift. Na een spannende kwartfinale tegen het blauwwitte Argentinië moeten de Rode Duivels – helaas – hun koffers pakken. Niet getreurd echter. Nu de nationale helden uit Brazilië terugkeren, willen de thuisblijvende supporters liefst zelf zo snel mogelijk op het vliegtuig stappen.

De cijfers die CheapTickets.be vandaag bekendmaakt, wijzen alvast in die richting. Daags na de uitschakeling meet de website een plotse en aanzienlijke toename in het aantal zoekopdrachten, wat onmiddellijk resulteert in een toename van tien procent in het aantal boekingen. De meesten willen bovendien binnen de week kunnen vertrekken. Nog een opmerkelijk cijfer: tegenover vorige maand tekent zich een stijging af van liefst 25 procent.

De top-tien der populairste bestemmingen:

1. Nice (*)
  2. Barcelona
  3. Budapest
  4. Malaga
  5. Rome
  6. Napels (*)
  7. Mallorca (*)
  8. Bangkok (*)
  9. Helsinki (*)
  10. Porto (*)

(*) = de meest opvallende stijgers