Prijsalarm geeft dagelijks prijsupdate voor beste prijs vliegticket

Hasselt, 24 juni 2015 - Vanaf vandaag lanceert CheapTickets.be een handige tool op www.cheaptickets.be waarmee consumenten dagelijks de prijs van hun vliegticket in de gaten kunnen houden. Met behulp van een dagelijkse prijsupdate via email kunnen mensen die op zoek zijn naar het goedkoopste vliegticket altijd voor de laagste prijs naar hun vakantiebestemming vliegen. Het zogenoemde‘Prijsalarm’ is ontwikkeld omdat uit onderzoek bij duizend Belgen bleek dat de grootste ergernis tijdens het online boeken van een vliegvakantie de constant veranderende prijzen is. Zo’n 28% van de Belgen ergert zich hieraan.

Het Prijsalarm moet aan deze ergernis een eind maken. Als de boeker zijn perfecte vliegticket heeft gevonden, hoeft hij enkel op de ‘Prijsalarm’ knop te klikken aan de linkerzijde van de resultatenpagina op de website van www.cheaptickets.be. Na het ingeven van een e-mailadres, ontvangt hij dagelijks per e-mail een prijsupdate. Bevalt de prijs? Dan kan hij vanuit de mail direct het vliegticket boeken. Zo kan iedereen de evolutie van de ticketprijs in de gaten houden en het ticket boeken wanneer de prijs het laagst is.

Controle voor de consument

Annick Van Dyck, country manager CheapTickets.be, is alvast heel enthousiast over de nieuwe functionaliteit: “Als marktleider in België hechten we enorm veel belang aan de gebruikservaring van onze klanten. We kunnen de vliegticketprijzen niet beïnvloeden, dat hangt af van de airlines en honderden andere factoren, maar we kunnen wel de prijs dagelijks in de gaten houden, zodat de consument zelf de controle houdt wanneer hij zijn vliegtickets boekt. De innovatie kadert volledig in onze strategie om het online boeken zo eenvoudig mogelijk te maken en toch de beste prijs te kunnen garanderen.”