Meer Belgen vliegen in zomer van 2017 naar de zon

Ondanks het warme weer van de afgelopen tijd kiezen Belgen toch voor zekerheid

Hasselt, 2 juli 2017 – Hoewel het de afgelopen tijd regelmatig boven de dertig graden was, kiezen Belgen deze zomer toch vooral voor de zekere zon. Je weet tenslotte nooit wanneer het weer omslaat. Veel last minutes en zomervakantieboekingen hebben dan ook warme, zonnige steden en landen als eindbestemming. Met Lissabon en Barcelona als duidelijke favorieten. Al met al stijgen de boekingen van vliegtickets voor deze zomervakantie met maar liefst 38% ten opzichte van de zomer 2016. Dit blijkt uit recente gegevens van online reisagent CheapTickets.be.

De zomervakantie is natuurlijk dé periode om wat langer op reis te gaan. Zo gaat 65% van de Belgen tijdens de zomervakantie gemiddeld 5-14 reisdagen weg. Door het jaar heen is dat voor hetzelfde aantal reisdagen 41%. Ook wordt er in de zomer vaker met kinderen gereisd (11% tegenover 5% over het hele jaar). “Bij de last minute boekingen worden zonbestemmingen vooral in Europa gevonden, maar 22% kiest voor een verre bestemming deze zomer. En die boeken we vooral iets verder op voorhand, van de last minute boekingen betreft slechts 11% een bestemmingen buiten Europa.”, zegt Aniek Augustijn, commercieel manager van CheapTickets.be.

Lissabon en Barcelona aan kop
In de top 10 meest populaire zomerbestemmingen zien we een close call tussen topfavoriet Lissabon en nr. 2, Barcelona. Het aantal boekingen voor Lissabon steeg met 28% ten opzichte van vorig jaar. Ook Porto en de Algarve zijn in opmars en stijgen allebei met 31 - 33% in vergelijking met 2016. Grootste Spaanse stijger is Malaga met 43%, gevolgd door Ibiza (37%). Portugal en Spanje zijn daarmee de meest populaire landen voor de zomervakantie volgens de boekingsgegevens van Cheaptickets.be. Opvallend in de top 10 met meest populaire bestemmingen dit jaar is Boedapest. De Hongaarse hoofdstad is dankzij een stijging van 28% op nr. 4 beland. Daarmee stoot ze Berlijn uit de top 10.

Top 10 populairste zomerbestemmingen 2017

1. Lissabon
  2. Barcelona
  3. Malaga
  4. Boedapest
  5. Alicante
  6. Ibiza
  7. Rome
  8. Porto
  9. Algarve
  10. Valencia

De top 25 meest populaire zomerbestemmingen bekijken? Check het blog van Cheaptickets.be hier.