Aan het laden...
Een moment a.u.b.

Meest gestelde vragen

Heb je een vraag of ben je op zoek naar informatie? Kijk dan eerst even bij onze meest gestelde vragen voor een antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij alle vragen: Vraag & antwoord »

1. Ik heb mijn E-Ticket niet ontvangen...

Reis je met een lowcost- of chartermaatschappij (zoals RyanAir, EasyJet, Transavia, airberlin, Vueling, Wizzair, JetairFly, Thomas Cook)?

Als je met een lowcost maatschappij vliegt, ontvang je direct na je boeking een boekingsbevestiging maar geen E-Ticket. Met de boekingsbevestiging en je paspoort check je online in via de website van de airline.

Reis je met een andere airline?

Dan ontvang je binnen 5 minuten na boeking je E-Ticket.

SPAM

Let op! Bepaalde email accounts (zoals Hotmail) zien een e-ticket als SPAM mail en plaatsen deze in de map met ongewenste berichten.

E-ticket opnieuw opvragen

Heb je het E-ticket niet ontvangen of kan je deze niet meer terugvinden? Dan kun je je E-Ticket ten alle tijden opvragen via de website www.checkmytrip.com. Gebruik hiervoor je reserveringsnummer (deze vind je in de boekingsbevestinging) en de achternaam van de boeker. Let op, dit werkt niet voor lowcost maatschappijen.

Hulp nodig?

Is het opnieuw opvragen niet gelukt? Dan helpt een medewerker van onze klantenservice je graag verder. Je bereikt ons via: 02/808 88 37 (lokaal tarief).

2. Ik wil mijn ticket wijzigen

Route en/of datum wijzigen

Mocht je onverhoopt je ticket willen wijzigen met bijv. een andere route of op een andere datum, dan brengt dit altijd kosten met zich mee. Wat deze kosten zijn, en of het is toegestaan, is afhankelijk van je vlucht en de voorwaarden van de airline.
Daarnaast rekent CheapTickets.be € 50 per ticket administratiekosten om de eventuele wijziging voor je te verzorgen. Als je het Premium Service Pakket hebt geboekt, zijn de administratiekosten van CheapTickets.be voor jou gratis.

Om je boeking te wijzigen bel je naar: 02/808 88 37 (lokaal tarief).

Naam en/of geboortedatum wijzigen

Je naam op je ticket moet exact overeenkomen met je naam in je paspoort. Wanneer dit niet het geval is, kan dit voor problemen zorgen tijdens het inchecken. De airline kan je zelfs weigeren. Wanneer je ziet dat je naam en/of geboortedatum (of die van een medereiziger in je boeking) niet overeenkomt met het paspoort, moet je dit direct melden. Bel ons op: 02/808 88 37 (lokaal tarief).

Er worden altijd kosten in rekening gebracht voor het wijzigen van gegevens in je boeking. Wat deze kosten zijn en of het is toegestaan, is afhankelijk van je vlucht en de voorwaarden van de airline.

Daarnaast rekent CheapTickets.be € 50 per ticket administratiekosten om de eventuele wijziging voor je te verzorgen. Als je het Premium Service Pakket hebt geboekt, zijn de administratiekosten van CheapTickets.be voor jou gratis.

3. Mijn kortingscode werkt niet

Neem de code exact over zoals deze vermeld staat. De kortingscode vul je in bij het veld 'actiecode' onder je gekozen betaalwijze, in de stap 'samenvatting' van het boekingsproces.

Mocht de code toch niet werken, dan kun je je boeking voltooien en betalen. Vervolgens stuur je ons een e-mail ([email protected]) met hierin je reserveringsnummer en de kortingscode die je wilt gebruiken. Mocht je boeking voldoen aan de voorwaarden van de kortingscode dan zullen wij het bedrag aan je terugstorten.

4. Ik wil mijn ticket annuleren

Het annuleren van je ticket brengt bijna altijd kosten met zich mee. Hoe hoog deze kosten zijn, hangt af van het soort ticket dat je geboekt hebt en de voorwaarden van de airline.
Daarnaast berekent CheapTickets.be € 50 administratiekosten per ticket. Als je het Premium Service Pakket hebt geboekt, zijn de administratiekosten van CheapTickets.be voor jou gratis.

Indien je een annulatieverzekering hebt afgesloten, kun je in sommige gevallen de kosten voor het annuleren van je reis bij hen claimen.

Om je boeking te annuleren bel je naar: 02/808 88 37 (lokaal tarief).

5. Ik wil online inchecken

Online inchecken doe je via de website van de airline waarmee je gaat vliegen. Meestal kan dit vanaf 24 uur voor vertrek. Na het online inchecken print je de boardingpass die je mee moet nemen naar de luchthaven.

6. Ik heb wel betaald, maar geen bevestiging ontvangen

Spam?

Let op! Bepaalde email accounts (zoals hotmail) zien e-mail van CheapTickets.be soms als SPAM en plaatsen deze in de map met ongewenste berichten.

Niet ontvangen?

Heb je wel betaald, maar geen bevestiging van CheapTickets.be ontvangen? Dan is er helaas iets mis gegaan met je boeking. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Wil je liever zelf bellen? Je bereikt ons via 02/808 88 37 (lokaal tarief).

7. Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Hoeveel bagage je mag meenemen is afhankelijk van de airline waarmee je vliegt en je bestemming.

Reis je met een lowcost- of chartermaatschappij (zoals RyanAir, EasyJet, Transavia, airberlin, Vueling, Wizzair, JetairFly, Thomas Cook)?

Raadpleeg de website van de airline waarmee je vliegt voor de actuele bagage regels.
RyanAir
Easyjet
Transavia

Reis je met Brussels Airlines?

Lees hier up to date informatie over bagage bij Brussels Airlines

Reis je met een andere airline?

Op www.checkmytrip.com kun je zien hoeveel ruimbagage je mag meenemen. Gebruik hiervoor je reserveringsnummer (die vind je in de boekingsbevestinging) en de achternaam van de boeker.

Er zijn drie mogelijkheden:

  • 0 stuks per reiziger: je mag geen ruimbagage meenemen;
  • Je mag maximaal 20 kilo meenemen;
  • 1 stuk per reiziger betekent per persoon één koffer van max. 23 kilo.
Klantenservice
CheapTickets.be
Internationale sites
Volg CheapTickets.be